ניסיון לקושש קולות? יאיר גולן באמירה מקוממת

נתי קאליש 2 Comment on ניסיון לקושש קולות? יאיר גולן באמירה מקוממת

יאיר גולן שמתמודד בפריימריז לראשות מרצ, בעוד אמירה שמעוררת סערה, ואחר ששבוע שעבר התבטא כי צה"ל הוא 'צבא כיבוש' הפעם הוא יוצא נגד החרדים | הציטוט, והתגובות במערכת הפוליטית

יאיר גולן צילום: פלאש 90
22:24
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on ברקע הלחימה ברצועה: גדודים בצה"ל נערכים לפעולה ברפיח

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אמש נכנסו מאות מתפללים אל קבר יוסף שבשכם, בכניסה מאובטחת על ידי הצבא וכוחות הביטחון. במהלך הכניסה פלסטינים חמושים ירו על אחד מהאוטובוסים, ואף התפתחו במקום הפרות סדר שכללו ירי של הפורעים הערביים לעבר כוחות צה"ל שאבטחו את המתפללים.

סגן השרה יאיר גולן המתמודד על ראשות מפלגת מרצ, שנמצאת בכל הסקרים על סף אחוז החסימה, החליט לתקוף את כניסת מאות המתפללים לקבר יוסף בשכם, באמירה בוטה ומזלזלת. אולי כדי לקושש עוד כמה קולות בקרב שונאי הדת והחרדים בארץ.

"קבר יוסף זה הזיה מטורפת, הייתי שם הרבה מאוד פעמים, זה מופרע. רק לחשוב שחיילי צה"ל יכולים להיהרג כדי לאבטח קבוצות חרדים שאפילו לא משרתים בצבא", אמר בריאיון בגלי צה"ל.

מחבלים פלסטינים בשכם

Nasser Ishtayeh/Flash90

מועמד אגו״י לכנסת הרב יצחק גולדקנופף בחר להשיב על דבריו החמורים של ח״כ יאיר גולן, באותו מטבע לשון שהוא עצמו השתמש בו בעבר וגרם לסערה נגדו: ״מפחיד לזהות בקרבנו תהליכים מעוררי חלחלה שהתרחשו בגרמניה לפני 80 שנה״.

גם ח"כ אוריאל בוסו הגיב לדבריו המזעזעים של ח"כ יאיר גולן כנגד קברו של יוסף הצדיק: "ראוי שגולן יתעסק בפריימריז על ראשות המפלגה שלא מגיע לאחוז החסימה כפי שמעולם לא התערבנו לשמאל בחלוקת הקולות ביניהם, מומלץ שלא יתערבו לנו באמונה בתפילה ובדרך עליהם עומד העם היהודי אלפי דורות".

ראש מועצת שומרון יוסי דגן גם הוא הגיב לדברי גולן: "יאיר גולן הוא מוקיון רודף תשומת לב, תרבות שנאת ישראל של יאיר גולן והפייקים שהוא מפיץ מעוררים רחמים. עם ישראל הוא בריא ויחזור לקבר יוסף באופן מלא".

ח"כ אופיר סופר מהציונות הדתית הגיב לדברים וכתב: "יאיר גולן ממשיך לדבוק בגישה האנטי ציונית ונותן פרס לטרור. אחרי שקרא לצה"ל צבא כיבוש הוא מתכחש לקשר העמוק שלנו לקבר יוסף. לדבריו, "מי שלא רוצה אותנו בקבר יוסף, לא רוצה אותנו בגליל, בנגב ובמרכז. אמשיך לחזק את ההתיישבות היהודית ולהיאבק מול כל מי שמאבד את זהותו היהודית והציונית במדינתינו".

כזכור, זו לא השטות הראשונה שגולן הוציא מפיו בתקופה האחרונה. רק בשבוע שעבר התבטא מי שהיה סגן הרמטכ"ל, שצה"ל הוא 'צבא כיבוש'. "אם פנינו לממש את העשייה הצבאית באופן שיביא לסיפוח מיליוני פלסטינים הרי אנחנו באמת גוזרים עלינו כליה". אמר בריאיון לתקשורת. נראה ש"מזהה התהליכים" גולן, הלך הפעם קצת רחוק מידי.

 



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    אם צה"ל הוא צבא כיבוש, הוא היה אמור להעריץ את החרדים שלא משרתים בו, לא? ככה שסתירה פנימית יש בדבריו בכל מקרה…

  2. 1

    חבל להגיב מהבטן. האיש טיפש מופלג במסוה של יפה נפש.